22,000 איש הסכימו מרצונם החופשי להעניק שירות לקהילה בתמורה ל-WiFi חינמי

Friday, April 6, 2018

 

ניקוי שירותים בפסטיבלים, חיבוק חתולים וכלבים משוטטים וגירוד מסטיקים מהרחוב הם רק חלק מהמטלות הלא נעימות שאנשים הסכימו למלא בתמורה ל-WiFi חינמי. למעלה מ-22,000 איש הסכימו בגלוי לבצע 1,000 שעות של שירות קהילתי לאחר שבמשך שבועיים הוספנו סעיף בדוי בתנאי השימוש שלנו.

 

הוספנו "סעיף שירות קהילתי" לתנאי השימוש שלנו ובו היה כתוב: "יתכן והמשתמש ידרש, לפי שיקול הדעת של Purple, לבצע 1,000 שעות שירות קהילתי, הכוללים את המשימות הבאות:

 

·         סילוק פסולת של בעלי חיים מגנים ציבוריים.

 

·         חיבוק חתולים וכלבים משוטטים.

 

·         שחרור ידני של סתימות ביוב.

 

·         ניקוי שירותים ניידים בפסטיבלים ואירועים מקומיים.

 

·         צביעת שבלולים על מנת להכניס מעט אור לחייהם.

 

·         גירוד מסטיקים מהרחוב.

 

אל דאגה, אנחנו לא נכנס את האנשים הללו , נדרוש מהם לשים כפפות גומי ולמלא את חובתם לקהילה. הסיבה האמיתית לכך שערכנו את הניסוי היתה להדגיש את חוסר המודעות של הצרכן בעת חתימתו על שימוש ב-WiFi חינמי. לכל המשתמשים ניתנה הזדמנות לסמן את הסעיף המפוקפק הזה בתמורה לפרס, אך למרבה הפליאה רק אדם אחד, שמהווה 0.000045% ממשתמשי ה-WiFi לאורך אותם שבועיים, הצליח לזהות אותו.

 

גאווין ווילדון, מנכ"ל Purple, הגיב על התוצאות ואמר: "על משתמשי WiFi לקרוא את תנאי השימוש בבואם לחתום על גישה לאינטרנט. על מה הם מסכימים? כמה מידע הם משתפים? ואיזה רישיון הם מעניקים לספקים? הניסוי שלנו מראה שקל מדי לסמן ריבוע ולהביע הסכמה לתנאים בלתי הוגנים."

 

חשיפת ממצאי הניסוי שלנו חופפת להצהרה שלנו היום, כי החברה שלנו היא ספק ה-WiFi הראשון לעמוד בתקנות ה-GDPR (חוק הגנת המידע האירופי החדש). החקיקה האירופית, שתכנס לתוקפה ב-25.5.18, תעצב מחדש את האופן שבו ארגונים ניגשים לפרטיות מידע ותאפשר למשתמשי קצה גישה רבה יותר למידע שנאסף עליהם. אחת ההכרעות המרכזיות של ה-GDPR היא הצגת "הסכמה חד משמעית" לפני קבלת אישור להשתמש בנתונים אודות המשתמש או התנהגותו לצרכי שיווק. תוצאות הניסוי שלנו תומכות באופן מובהק בהכללת "הסכמה חד משמעית" בתקנת ה-GDPR.

 

ה-GDPR, יחד עם תוצאות הניסוי שלנו, הביאו לכך שערכנו שינויים במדיניות הפרטיות שלנו כך שהוא ברור יותר, פשוט יותר וקצר יותר. למעשה, מדיניות הפרטיות שלנו מורכבת כיום מ-260 מילים בלבד, לעומת 1600 בעבר. משמעות הדבר היא שאנשים אמורים להיות נכונים יותר לקרוא את תנאי השימוש לפני שהם לוחצים על "אישור".

 

כמו כן, התאמנו את תהליך הגישה שלנו כך שברור יותר למשתמשים באיזה אופן משתמשים בנתונים שלהם, לאילו מטרות ועל ידי מי.

 

גאווין ווילדון אומר: "אנחנו מברכים על הידוק חוקי הגנת המידע ברחבי אירופה בעקבות ה-GDPR. החוקים יקנו למשתמשי הקצה שליטה רבה יותר על השימוש של חברות בפרטים האישיים שלהם. יתרה מכך, הם יגבירו את רמת האמון בכלכלה הדיגיטלית."

 

מאפיין חדש נוסף שהוכרז עליו היום הוא פורטל הפרופיל הטרי שלנו, שמעניק למשתמשי קצה שקיפות מלאה על כל המידע הנאסף אודותם וגם מאפשר למשתמשים לערוך שינויים בהעדפות השיווק שלהם.

 

גאווין מוסיף: "המשמעות של פורטל הפרופיל של Purple היא שכל משתמשי הקצה בעולם נהנים מהידיעה שהשליטה על האופן שבו משתמשים במידע הפרטי שלהם נמצא בידם. ואם הם שמחים באותה ההזדמנות לחבק כמה כלבים משוטטים, אז כולם יוצאים מורווחים."

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

קטגוריות
Please reload

הודעות האחרונות
Please reload

עלינו

תמיכה

קריירה

בלוג

קשר

© 2018 - All Rights Reserved to BootNet-LTD

Bootnet logo