האם "בלאק פריידיי" עדיין מיטיב עם עולם הקמעונאות? האנליטיקאים שלנו מציעים שכן

Saturday, April 7, 2018

הקיבה בקושי מספיקה לעכל את ארוחת חג ההודיה לפני שטירוף "בלאק פריידיי" מתחיל ביום שישי הרביעי של חודש נובמבר מדי שנה. צרכנים נעמדים בתור בחמישי בערב ובשעות הבוקר המוקדמות על מנת לקנות טלוויזיות, בגדים, גַּדְגֶ'טים ומתנות חג המולד במחירי הנחה, תוך כדי מאבק עם אלפי צרכנים אחרים שצוללים, פשוטו כמשמעו, אל תוך היום.

 

דיווחים משוק הקמעונאות מלאים בביקורות מעורבות מאז אפריל, חלו 9 פשיטות רגל בעולם הקמעונות - הסכום הצפוי הכולל של 2016 הושג תוך ארבעה חודשים, כך ש-2017 הפכה לשנת משבר בשוק הקמעונאי. כתוצאה, התחזית ל"בלאק פריידיי" של 2017 צפתה ירידה משמעותית בתנועת צרכנים בחנויות בעקבות צרכנים שסוקרים חנויות אך מחכים לקנות ברשת. במילים אחרות, התחזיות נוטות משמעותית לכיוון קריסת אתרי אינטרנט מאשר נהירה של המוני קהל במשך 24 שעות, והחדשות הטובות ביותר שהוצגו מסוף השבוע היו שהשווי הנקי של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזו, נסק ל-100 מיליארד דולר. קמפיינים קמעונאיים התמקדו בדחיפת תנועת החנויות ברשת לקידום הפלטפורמה האינטרנטית שלהם.

 

משום שהטכנולוגיה משנה את חווית הקמעונאות, הצרכנים של היום יודעים שיש להם שפע של אפשרויות באינטרנט ובחנויות לאורך כל השנה – בניגוד למבצעי בזק שבו כל הקניות שלהם לחג המולד ופריטים נוספים שבדרך כלל נמכרים במחיר גבוה, נצרכים תוך 24 שעות במחיר מוזל. האפרה של הקמעונאות? סטיבן בר, מנהל שווקי צרכנים ב-PwC, מכנה זאת "האפרה" של "בלאק פריידיי" ומבצעי "סייבר מאנדיי" (Cyber Monday).

 

בדרך זו מפתים צרכנים במבצעים והנחות לאורך השנה, וכעת המבצעים החד-פעמיים הקודמים, שנועדו לפתוח את עונת החג, נמשכים שבועות. "על אף שיש שפע של צרכני "בלאק פריידיי", 75% מהצרכנים הצעירים הללו [בין הגילאים 13 ל-35] ימשיכו במסע הקניות שלהם לחג במשך שבועות לאחר מכן, בניגוד ל-69% מהקונים מעל גיל 35," אמר סטיבן.

 

Purple מדווחת מספרים מספר לקוחות קמעונאות של Purple היו עדים לצמיחה אדירה במספר המבקרים ושיעורי ההמרה של "בלאק פריידיי", כאשר צרכנים עוברי אורח נכנסו לחנויות. לקוח אחד של Purple, חברת קוסמטיקה בינלאומית ידועה, זיהתה מיליון צרכנים שקנו בשטחי החנויות שלהם, וראתה גידול של 90% במספר הצרכנים בתוך החנויות ב"בלאק פריידי" בהשוואה ליום קודם לכן.

 

החברה גם הבחינה בצמיחה של 92% במספר המרות צרכנים ב"בלאק פריידי", בהשוואה לשיעור המרה של 42% בשנת 2016. לקוח Purple נוסף, מועצת עיר חכמה בבריטניה, רצתה לעודד צרכנים לבקר ברחוב הראשי שלה שנה אחר שנה. משנת 2016 ועד 2017, המועצה תיעדה גידול של כמעט 40% במספר המבקרים ב"בלאק פריידיי" – כך שמניין המבקרים ביום אחד נשק לשש ספרות.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

קטגוריות
Please reload

הודעות האחרונות
Please reload

עלינו

תמיכה

קריירה

בלוג

קשר

© 2018 - All Rights Reserved to BootNet-LTD

Bootnet logo