8 מגמות שיווק שיש להכיר לקראת שנת 2018

Tuesday, April 10, 2018

 

בשנת 2018, שיווק וטכנולוגיה לא יהיו ניתנים להפרדה. הגענו לנקודה שבה אסטרטגיות דיגיטליות וטקטיקות שיווק הכוללות actioning data (ביצוע של פרופיל פעולות בהתאם למידע או נתונים), פרסונליזציה (personalization) והבנת הלקוח, יובילו לצמיחה ונאמנות.

 

סדר היום למשווק הדיגיטאלי, יכלול מהשנה גם חיפוש אחר מדדים ומידע ייחודיים, שאין למתחרים שלך, בכדי להשיג יתרון בשנה הקרובה. בבסיס כל קמפיין מחפשים אחר דרך ליצירת קשר ישיר עם הצרכנים בצורה שרלוונטית ונוגעת ברצונות, צרכים ותחומי עניין. Purple רואה ב-2018 שנה בה השיווק יעבוד בשיתוף עם מחלקות IT, על מנת ליצור הזדמנויות חדשות ולטפח לידים חמים, בדגש על איסוף נתונים ושימוש מושכל בהם.

 

2017 הייתה השנה של תוכן אינטראקטיבי Influencer Marketing,  (חבירה למובילי דעה שפועלים בערוצים דיגיטליים, כמו ברשתות החברתיות השונות ובערוצים כמו YouTube, והפיכתם למעין פרזנטורים של המותג), וידאו נייד ושידור חי ברשת (Livestreaming), צ'אט בוטים, מציאות רבודה, תוכן בר חלוף כמו סנאפצ'ט ואסטרטגיות אופטימיזציה של השימוש במכשירים ניידים (Mobile First Strategy). ברקע יעשה שימוש עקבי בשיווק מבוסס מדדים למשל, מדדי ביצוע מרכזיים - KPI, עם המעבר ממדדי מיומנות-רכה (המודדים רגשות, תחושות וכדומה) אל עבר תוצאות ברורות ומדידות.

 

אלו 8 מגמות השיווק של 2018 שצפויות להביא להצלחה בקרב מנהלי השיווק הדיגיטאלי בשנת 2018:

 

התאמה אישית היא מיינסטרים –שיווק לפי קרבה

 

התאמה אישית נחשבת בקרב צרכנים לאבן בוחן. הצרכנים משתפים פרטים למותגים, נרשמים לניוזלטרים, ויוצאים מגדרם לשתף חוויות קנייה פיזית בחנות או בקניון. Proximity Marketing  (שיווק מבוסס קירבה למיקום) יהפוך לטרנד הגדול הבא שיועיל לעסקים בשנת 2018. דוגמא פשוטה למשל תהיה כאשר צרכנים יקבלו 10% הנחה או וואוצ'רים כפרס על הביקור החמישי שלהם בחנות.

 

שיווק כמותני

 

משמעו, גישה שמתמקדת בנתונים בעת גיבוש קמפיינים או אפילו בשיווק תוכן. חברות מתחום ה Big Data אוספות מידע מתעבורה רשתית, מסעות פרסום בדוא"ל, תחרויות מקוונות ועוד, על מנת ליצור פרופיל עבור פלחי שוק וצרכנים שונים, ולהבין מדוע צרכנים מתעניינים במותג שלך -  אבל מה בנוגע לשטחים הפיזיים של חברות מותגים? 

 

סקרי איכות

 

הצרכנים היום מושפעים יותר מתמיד מחברים, משפחה וזרים גמורים ככל שפלטפורמות מדיה חברתיות מתרחבות, כגון אינסטגרם, שקטף את המקום הראשון כערוץ החברתי הפופולארי ביותר (פרטים בהמשך). ביקורות וסקרים צריכים להיכלל באסטרטגיות השיווק הדיגיטליות כיוון שהן מועילות במספר דרכים כגון הצצה מאירת עיניים אל תוך חווית הצרכן שלך, משובים אקטואליים על הודעות ומיקוד ודרכים לקידום החברה במנועי חיפוש השונים (SEO) ועל ידי כך להשפיע על צרכנים עתידיים. צרכנים יאהבו את העובדה שאתם קשובים ונוקטים בפעולות על סמך התגובות שלהם, מה שיכול להקפיץ את רמת הנאמנות בה תזכו.

 

תוכן של מציאות רבודה

 

בשנת 2017 תוכן של מציאות רבודה או וירטואלית נחל הצלחה אדירה לאחר ש- Pokémon Go כבש בסערה את העולם. ראינו נבחרות ספורט ומותגי אופנה שהשתמשו במציאות רבודה על מנת ליצור חוויה חדשה ומרגשת עבור צרכנים; אך בתור טקטיקת שיווק יחסית חדשה, יחסי העלות והזמן הופכים אותה להשקעה רצינית. צוותי שיווק צריכים להיות בטוחים שהחוויה שהם יוצרים עבור הצרכנים בשנת 2018 תהיה רלוונטית ותיגע בתחומי עניין חברתיים שראויים ל"אהבה", תגובה ושיתוף.

 

אופטימיזציה מבוססת תוכן קולי

 

בשנת 2017, 20% מהחיפושים ברשת נעשו באמצעות חיפושים "קוליים", באמצעות Alexa, Google Home, Cortana, Siri ועוד. עד שנת 2020 האחוז עשוי לטפס עד לגובה של 50%. נתונים שנאספים אודות צרכנים: שיעורי קליקים, ביקורים חוזרים בחנויות, כמו גם דפי מוצרים מקוונים, הם המפתח לאופטימיזציה של תוכן "קולי" בחיפושים בשנת 2018. הצלבות בין מאגרי מידע של CRM, עם תובנות שנאספו באתרים פיזיים של מותגים, ייצרו יחד תמונה ייחודית של הלקוחות וצרכיהם.

 

אבטחת מידע מוכרת

 

ככל שתקינת GDPR לחוקי הגנת המידע מתקרבת לחברות שפועלות באיחוד האירופי, אבטחת מידע ומדיניויות פרטיות עוברות שכתוב יסודי. עדכון צרכנים – כמו גם חברות אחרות – שאתם עומדים בתקנת GDPR ומתייחסים בכובד ראש לאבטחת מידע, יעניק לכולם ראש שקט בשנת 2018. 

 

מחלקות שיווק שמשתמשות בנתונים שנאספים אודות אזרחי האיחוד האירופי יישאו באותה האחריות כמו צוותי IT שמעבדים ומאחסנים את המידע. כמו כן, צפוי קנס של 20 מיליון יורו או 4% על ההכנסות למי שאינו עומד בתקנה!

 

שינוי בערוצים החברתיים הפופולאריים ביותר

 

במידה ואתם מגיעים מעולם השיווק, סביר להניח שאתם כבר מודעים לכך שאינסטגרם העפילה על פייסבוק בשנה האחרונה כפלטפורמת המדיה החברתית הפופולארית ביותר. יחד עם זאת, מה שבאמת חשוב היא הידיעה אילו מדיות חברתיות הכי פופולאריים בקרב הצרכנים שלך. שיווק המבוסס על חשבונות פרטיים הוא כמו שילוב של חלום ומיתוס, אם תצליחו לעבור את סבך הרעש של המתחרים והחתולים. אך בקרוב, בשנת 2018, החלום הזה יהפוך למציאות. מיקוד צרכנים במדיה החברתית האהובה עליהם בצורה מותאמת אישית, בניגוד להפצת פרסום כללי, יוביל לתגובות נלהבות (וקליקים!).

 

קמפיין Hot Outreach (הושטת יד / יישוג)

 

קמפיינים של אאוטריצ'-קר צפויים לשוב לבמה בשנת 2018, אך מה בנוגע לקמפיינים של אאוטריצ'-חם? מה היה קורה אילו יכולת לזהות מבקרים חדשים ולשלוח להם דוא"ל פולאו-אפ (המשך) על הביקור שלהם בהתבסס על המוצרים שהם שקלו לרכוש במהלך שוטטות בחנות? היית יודע שהם ביקרו, היית צופה בתנועה שלהם ברחבי האתר ואז שולח להם שובר הנחה בהתבסס על הדמוגרפיה שלהם. נשמע מגניב, נכון?

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

קטגוריות
Please reload

הודעות האחרונות
Please reload

עלינו

תמיכה

קריירה

בלוג

קשר

© 2018 - All Rights Reserved to BootNet-LTD

Bootnet logo