כיצד ניתוח נתונים משפר את חווית הטיסה


חברה שמספקת טכנולוגית בידור בטיסות עוזרת לחברות תעופה לשפר את השירות באמצעות AI (בינה מלאכותית) ולמדיה ממוחשבת.

כל מי שטס במטוס יודע שחלק מהחוויות מוצלחות יותר וחלק פחות. היבט אחד שנועד לשדרג את חווית הנוסע במטוס היא הצעת שירותי בידור וגישה לאינטרנט בזמן הטיסה. אחת החברות שמספקות את המערכות הללו, Gogo Air, מסתמכת על ניתוח נתונים ולמידה ממוחשבת על מנת להמשיך ולשפר את השירותים שלה.

Gogo Air משתמשת במערכת כלים של Adobe Analytics. המערכת כוללת את ה-Virtual Analyst, כלי למידה ממוחשב לניתוח נתונים, שמלקט תובנות מחוויית הלקוח עבור מספר חברות תעופה גדולות שעובדות עם החברה.

Gogo Air עובדת עם למעלה מ-17 חברות התעופה הגדולות בעולם, מספקת תובנות שעוזרות לחברות התעופה להעצים את חווית הנוסע ולהבין טוב יותר את צרכיו בזמן הטיסה. באמצעות עבודתה עם Adobe Analytics, Gogo Air הצליחה לספק מידע חדש על דפוסי ההתנהגות של המשתמש, שהובילו שתי חברות תעופה לערוך מחדש את אסטרטגית מערכות הבידור שהיא מפעילה בטיסות.

"בסופו של דבר עברנו לניתוח נתונים מתקדם כדי לספק לשותפים שלנו שירות טוב יותר, היות ומרביתם רצו לתת ללקוחות שלהם חוויה ממעלה ראשונה," אמר ג'רמי לינהארדט, מנהל המסחר האלקטרוני וניתוח הרשת של Gogo Air.

"חברות התעופה צמאות להבין איך הלקוחות שלהם נהנים – או לא נהנים – מהחוויה שלהם," אמר לינהארדט. לדבריו, "היכולת שלנו להפיק את התובנות הללו באמצעות כלי ניתוח מתוחכם היתה גורם עיקרי בהחלטה שלנו לעבוד עם Adobe."

Gogo מספקת לנוסעים שירותי בידור וגישה ל-Wi-Fi בזמן הטיסה, מה שמאפשר לה לאסוף נתונים אודות הנוסעים המשתמשים באותם השירותים.

היא מנתחת נתונים באמצעות ליקוט מערכות מידע מורכבות ומסיביות של פעולות הנוסעים, על מנת להפיק תובנות שעוזרות לחברות התעופה לשפר את החוויה שלהם. לעיתים היא אף מציעה לנוסעים מוצרים ממוקדים יותר.

"אנחנו מסוגלים לענות לחברות התעופה על הרבה שאלות מפתח שהן מעלות על הנוסעים שלהם," אומר לינדהארדט. "אילו מוצרים מעניינים אותם במהלך הטיסה? באילו מכשירים הם משתמשים בזמן הנסיעה? כמה זמן הם אוהבים לגלוש (ברשת) או ליהנות משירותי בידור תוך כדי טיסה? אילו אפשרויות בידור מעניינות אותם – seatbacks (מכשירים בגב המושב), מכשירים אישיים, סרטים, תכניות טלוויזיה, מוזיקה, ספרים אלקטרונים?"

פלטפורמת ניתוח הנתונים מאפשרת ל-Gogo לייצר פרויקטים מותאמים ולשתף לוחות בקרה ברחבי החברה. "כתוצאה, כל אנשי הארגון שלנו מונעים על ידי נתונים וממוקדים בחוויית הנוסע," אומר לינהארדט.

לקוחות התעופה של Gogo מינפו את הטכנולוגיה לבחינת מספר טקטיקות. ביניהן, העלאת מודעות באמצעות שיווק ופרסום מוגבר של שירותי בידור בדפים פופולאריים ספציפיים, לא בידוריים, כגון דף הבית שנפתח במטוס; התייעלות שיווק כותרות באמצעות מיקום הכותרות, אוצרות תוכן, וממשקים שמקלים על הנוסעים לאתר כותרות.

הם גם בוחנים את האפשרות לערוך התאמות אישיות בהתבסס על ההקשר והסיטואציה, לדוגמא, באמצעות התאמת דפי הכניסה במטוסים בהתאם לאורך הטיסה, מכשיר המשתמש, פניות seatbacks על המטוס, ויעד הטיסה.

למידה ממוחשבת ובינה מלאכותית הביאו את תהליך ניתוח הנתונים לרמת פשטות שמקנה גישה נוחה וידידותית יותר למשתמש, אומר לינהארדט.

"ההתקדמות בשיתוף וויזואליזציה סיפקה תובנות גם לעובדים הלא-טכנולוגיים," אומר לינהארדט. "קודם לכן, חלק ניכר מהעבודה דרש חוקרי נתונים ומנהלי מאגרי מידע. הדו"חות היו מורכבים ודרשו פירוט נוסף. כעת, חברות כמו שלנו נהנות מתבניות וגישה פשוטה ונוחה יותר, באמצעות חידושים בתחום הניידות ועוד. העבודה חלקה ומאפשרת לנו לקבל החלטות בהסתמך על נתונים."


קטגוריות
הודעות האחרונות

עלינו

תמיכה

קריירה

בלוג

קשר

© 2018 - All Rights Reserved to BootNet-LTD

Bootnet logo