WiFi Analytics – משיכת לקוחות

Sunday, May 27, 2018

אני לא יודע אם יצא לכם כבר לצפות בסרט "דו"ח מיוחד". בסרט יש סצנה חלומית עבור כל צוות שיווק. משיכת הלקוח בעזרת המוצר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. בסצנה המדוברת, טום קרוז נכנס לחנות GAP, ובשיטת זיהוי ביומטרי של סריקת רשתית העין, המערכת מזהה ומקבלת את פניו בברכה. המפתח לטכנולוגיה הזו היא זיהוי ייחודי של הלקוחות והצעת הצעות שמותאמות אישית לכל אחד מהם.

 

אבל האם אתם מודעים לעובדה שהאפשרות הזו קיימת כבר היום באמצעות WiFi Analytics? כן, אנחנו מסוגלים לעשות את זה. איך זה עובד? פשוט שלבו בין פלטפורמת מערכת הסימנים הדיגיטלית לפלטפורמת WiFi Analytics (WAP). משתמש הסמארטפון הוא גרסת "שיטת הזיהוי הביומטרי של רשתית העין" של הסרט "דו"ח מיוחד". משתמש הסמארטפון מזוהה באופן פרטיקולארי ברשת באמצעות כתובת MAC. אין בעולם שני MAC זהים, מה שמאפשר זיהוי של כל משתמש ומשתמש. ה-WAP מזהה, כמעט באופן מיידי, ביקור של משתמש באתר מעלה את פרטי המשתמש לפלטפורמת סימנים דיגיטלית (DS platform), שיכולה להציג פרסומות או קמפיינים המוכוונים לאותו משתמש. כמעט כמו שרואים בסרט! כמובן שמדובר בדוגמא מעט מורכבת וניתן לעשות עוד הרבה דברים בעזרת ה-WAP כברירת מחדל.

 

תצטרכו 4 דברים על מנת להצליח למשוך לקוחות:

  1. פלטפורמת WiFi Analytics כמו Skyfii

  2. חלוקת המשתמשים לפלחי שוק על פי מאפיינים: גיל, מגדר, תחומי עניין וכדומה.

  3. תוכן: מסרונים, מיילים, סרטונים, Captive Portal

  4. אוטומטיזציה: שליחה אוטומטית של תכנים על פי פלחי שוק ודפוסי התנהגות.

להלן מספר דוגמאות אפשריות למשיכת לקוחות באמצעות WAP:

  • שלחו ברכת שלום ללקוח שמגיע לאתר באמצעות מסרון

  • שלחו שובר הנחה לגלידה כשהלקוח נכנס למחלקת המזון

  • שלחו מייל ללקוח עם הזמנה לבירה במידה והלקוח מבקר באתר למעלה מ-3 פעמים בשבוע.

  • שלחו סקר שביעות רצון כשהלקוח עוזב את האתר שלכם.

 

הצגתי בפניכם דוגמאות בודדות בלבד. ניתן לעשות עוד מגוון פעולות בהסתמך על יצירתיות צוות השיווק שיעבוד עם ה-WAP. הנתונים קיימים וזמינים. ניתן לחלק את הלקוחות לפלחי שוק, להבין את דפוסי ההתנהגות שלהם ולהעשיר ולהטמיע את הנתונים במערכות חיצוניות קיימות, דוגמת CRM.

 

שיטה נוספת נפוצה למשיכת לקוחות היא שימוש בסרטונים. הרי לא הגיוני להראות לכולם את אותם הסרטונים. אתם יודעים היכן עוד נוהגים לעשות כך? בטלוויזיה! ואתם יודעים מה קורה לקהל הצופים בטלוויזיה? הוא במגמת ירידה!

 

ניתן לחלק את תכני הסרטונים לפי קהלי יעד, ולהציג פרסומות לרכבים עבור גברים, צעצועים לילדים ונעליים לנשים. אם, לדוגמא, אתם מפעילים את ה-WAP שלכם במרכז רפואי, אתם יכולים לשלוח פרסומות הנוגעות לביטוח רפואי ללקוחות בעלי ביטוח רפואי של חברה מתחרה, או שתוכלו להראות סרטון לילדים על החשיבות של שטיפת ידיים. הכל תלוי בזוית עליה אתם עובדים ועל האסטרטגיה של מחלקת השיווק.

 

בסוף היום, במידה ואתם משקיעים ב-WiFi עבור הלקוחות שלכם, אתם משלמים על ההשקעה הזאת. בדרך כלל עלויות התשתיות גבוהות ומהוות גורם מכריע ביישום פרויקטי analytics רבים. הדרך הכי טובה לקבל החזר על ההשקעה היא ניצול הרשת שלכם לטובת פרסום. הדרך הטובה ביותר לשלוח פרסומות למשתמשים ברשת ה-WiFi שלכם היא באמצעות WAP כמו Skyfii. כל הנתונים זמינים ומוכנים לשימוש, קיימים התנעות אוטומטיות לשליחת מסרונים, מיילים, שוברי הנחה, סרטונים,נקודות גישה ועוד.

 

בואו ניקח לדוגמא חברת משקאות גדולה שמשקיעה מיליונים בכיסאות, שולחנות, מקררים, הכשרת מלצרים וכדומה, כך שהפאב יעדיף למכור את מותג הבירה שלה. מה יקרה אם אותה חברה תספק לבעלי הפאב נקודות גישה בסך 75 דולר לשם איסוף נתונים על המשתמשים שמתחברים לרשת של האתר (או ליד האתר) ובו-זמנית מפרסמת את משקה הבירה או הוודקה החדש שלה? ניתן אפילו למדוד את ההמרה של פרסומות לקנייה. כמה לדעתכם המידע הזה שווה? זיהוי המיקום של מיליוני לקוחות מפולחים ופוטנציאלים בזמן נתון, וכמובן, הידיעה שהם צורכים את המוצר שלכם. אתם יכולים לתאר לעצמכם את אותה החברה מפעילה 5000 או 15000 פאבים תוך כדי איסוף נתונים? לנתונים הללו יש ערך אמיתי. זו הזדמנות מעולה למשיכת לקוחות.

 

חשוב לזכור שתשתית איכותית מהווה מפתח לחוויית WiFi טובה ואף לפלטפורמת WiFi Analytics טובה. משתמשים לא יתחברו לרשת ה-WiFi שלכם אם האיכות שלה ירודה. לא תוכלו לנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון ב-WAP שלכם אם נקודות הגישה לא נפרסו כהלכה או שפריסתן אינה מתאימה לניתוח מיקום, במידה ואתם מעוניינים בכך.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

קטגוריות
Please reload

הודעות האחרונות
Please reload

עלינו

תמיכה

קריירה

בלוג

קשר

© 2018 - All Rights Reserved to BootNet-LTD

Bootnet logo